почетна

о нама

активности

правна акта

информишите се

архива

контакт
АРХИВА
текући месец
претходни месец
текућа година
за период:
година: 
месец:  

АРХИВА    ТЕКУЋА ГОДИНА

сви 2025. (!)


04.03.2024.

БЛИЦ /БИЗНИС / ВЕСТИ
НОВИ БАС У БЛОКУ 42 ЗА МЕСЕЦ ИЛИ ДВА: РАДОВЕ ПОМЕРИЛА ПРОПРАТНА УЛИЦА

Нова, недовршена Београдска аутобуска станица (БАС) у новобеоградском Блоку 42 требало би да буде пуштена у рад "за месец, два", последње су најаве из Старог двора. Подсетимо, минуле јесени са исте адресе најављивали су да ће већи део саобраћаја са старог БАС-а на нову међуградску аутобуску станицу у Блоку 42 бити пребачен до краја јануара да би почетком године постало јасно да од тога неће бити ништа и да нови БАС неће прорадити сигурно пре пролећа.

Блиц
04.03.2024.


То је потврдио и председник Привременог органа Александар Шапић који је и најавио да би радови који се тренутно изводе на локацији нове аутобуске станице требало да буду готови "за месец, два". Као разлог за ово пролонгирање навео је то што Дирекција за грађевинско земљиште није завршила радове на једној пропратној улици без које станица не може да се пусти у рад. А, када нова станица буде коначно пуштена у рад, било у априлу или мају, путнике који користе међуградски и приградски саобраћај дочекаче својеврсни "аутобуски Прокоп". Јер, као и када је пре скоро шест година железнички путнички соабраћај пребачен са дотадашње Главне железничке у "Београд центар", тако ће и сад, када са старог БАС-а на станицу у Блоку 42 буде пребачен аутобуски саобраћај, путнике на неодређено време опслуживати станица без станичне зграде, односно са станичном зградом на нивоу темеља, преноси еКапија. Док главна станична зграда не буде подигнута, путници ће моћи да за куповину карата користе једино малени анекс између новог БАС-а и железничке станице Нови Београд, који по капацитетима није би близу капацитета шалтер сала на старом БАС-у. На то су у неколико наврата указивали и запослени на БАС-у - да анекс није ни близу довољан за опслуживање потреба путника нити ће имати довољан број места за продају карата. Тај анекс је у будућности предвиђен да буде топла веза између новог БАС-а и новобеоградске железнике станице. На БАС-у који би ускоро требало да отвори капије путницима, радови се са бројним прекидима одвијају отако је у градској изборној кампањи 2018. положен камен темељац. Отада до данас било је више камена спотицања на овом градилишту - проблеме су стварали финансирање пројекта, имовинске заврзламе у Блоку 42, неочекивана измена плана детаљне регулације за Блок 42 јер је накнадно утвређно да станична зграда мора да буде већа. Радови су настављени пошто је, пре нешто више од годину постигнут споразум са БАС-ом према коме град наставља градњу станице уз обавезу да БАС-у исплати раније уложен новац у градњу новог аутобуског комплекса. Када нови БАС проради, главна промена на коју ће путници морати да се навикну је оријентација, јер већина путника који на путу до старог БАС-а нису морали да прелазе београдске мостове, сада ће до новог БАС-а морати преко тих мостова (путници из централне, источне, јужне Србије и делова западне Србије и Баната). Са друге стране, они који су долазили на стари БАС прелазећи претходно преко мостова, сада неће морати преко њих (путници из Срема, Мачве, Бачке и дела Баната).

Извор

КОНФЕДЕРАЦИЈА СЛОБОДНИХ СИНДИКАТА
www.KSS.org.rs www.KonfederacijaSS.org.rs konfederacija.ss@mts.rs 011/3863.033, 3863.233, 3863.313 факс: 011/3863.200