АРХИВА
| АРХИВА ПРЕТХОДНИ МЕСЕЦ
|
07.03.2019.
КАД БРОЈИЛО ПОБРКА ДАН И НОЋ
М. Н. С. | 07. март 2019. 16:02 | Коментара: 3
Квар на уређају који регулише нижу и вишу тарифу подигао износе на уплатницама за електричну енергију. Тамо где су екипе ЕПС утврдиле неисправност, рекламације су прихваћене, а рачуни смањени
Фото Н. Живановић
ЈЕДАН неисправан уређај на бројилу, који укључује скупе и јефтине киловате, може драстично да промени рачун за струју. Управо је то био узрок што се на јануарским уплатницама за електричну енергију житељима београдског насеља Карабурма нашао већи износ него уобичајено. Тамо где су екипе "Електропривреде Србије" утврдиле проблем на апарату који смењује нижу и вишу тарифу, поправљен је и квар али је исправљен и - рачун.
У ЕПС истичу да се укључење више и ниже тарифе регулише посебним МТК уређајима и да се сигнал за промену шаље аутоматски. Наглашавају да пријаве квара на овом апарату нису чест случај.
- Веома водим рачуна о јефтиној и скупој струји - прича нам Драгана С. са Карабурме. - Ноћу пуним ТА пећ, ноћу перем веш, а често јефтине киловате користим и за кување. Како и не бих кад је струја ноћу четири пута повољнија. Знам своју просечну потрошњу, па ме је изненадио јануарски рачун који је био доста већи. Пријавила сам проблем ЕПС и прихватили су ми рекламацију, јер су утврдили да неки уређај није радио. Рекли су ми да ће ми умањити рачун.
У ЕПС кажу да корисници који сумњају да бројило неправилно региструје потрошњу електричне енергије могу то да пријаве матичној електродистрибуцији.
- Купац на шалтеру обавештења и рекламација, у матичној дистрибуцији према територијалној припадности, прилаже обрачун на основу којег се може видети да бројило не региструје потрошњу по једној или обе тарифе - истичу у ЕПС. - Проблем се може пријавити и телефонски.
Како тврде у ЕПС, ако читачи потрошње на терену утврде неисправност мерних уређаја, дужни су да то одмах пријаве. И грађани или фирме не би смели да одлажу да пријаве сметње, оштећења или кварове на електричним бројилима. То би требало да ураде најкасније три дана од када примете неки проблем.
- Оператор дистрибутивног система је дужан да без одлагања, а најкасније у року од три радна дана од дана сазнања, обавести корисника система о свим сметњама или оштећењима на мерним уређајима и да предузме хитне мере за њихово отклањање - наглашавају у српској електропривреди. - Уколико је МТК уређај у власништву оператора дистрибутивног система, замена неисправног уређаја је бесплатна. Након поправке или замене бројила, односно МТК уређаја, врши се исправка рачуна за период у коме су бројило или МТК уређај били неисправни. Исправка може да се односи за један или више обрачунских периода.
У РАЗЛИЧИТО ВРЕМЕ
ИАКО увек траје осам сати, јефтина струја не почиње свуда у исто време. Црвена лампица се најпре "пали" у централној Србији, где нижа тарифа почиње у 22 часа. По повољнијим ценама струја се у овом делу наше земље користи до шест часова ујутру. Сат касније јефтиније киловате могу да користе Војвођани, и то до седам часова.
На подручју Београда сигнал за промену тарифе на бројилима шаље се аутоматски даљинским путем из командног центра дистрибуције. Нижа тарифа примењује се од 24.00 до осам часова сваког дана, без обзира на нерадне дане, државне или верске празнике.
|