АРХИВА
| АРХИВА ТЕКУЋА ГОДИНА
|
31.03.2016.
Мали: ЕР СРБИЈА ОД ЈАНУАРА ПЛАЋА СВЕ АЕРОДРОМУ "НИКОЛА ТЕСЛА"
Tango six | 31. 03. 2016 - 17:49х
Ер Србија од јануара ове године плаћа све Аеродрому "Никола Тесла" тврди у интервјуу за "Tango six" председник Надзорног одбора Ер Србије Синиша Мали.
Фото: О. Бунић / РАС Србија Air Serbia 02_РАС_фото оливер буниц
Он објашњава да су инвестиције, које су подразумевале и не плаћање обавеза ЕР Србије аеродрому, плански биле ограничене на три године и да је томе дошао крај.
- Ми смо завршили реструктурирање Ер Србије и трогодишњи план који смо били дефинисали и зацртали. Тако да од 29. јануара ове године Ер Србија редовно плаћа све обавезе које има према аеродрому - каже Мали уз опаску да плаћање НИС-у никада није било спорно како се то у јавности често представљано. На дневни ред долази и статус Аеродрома "Никола Тесла".
Фото: В. Лалић / РАС Србија
Аеродром Никола Тесла 05_фото весна лалиц Већ у наредних десетак дана како је Мали најавио, Влада Србије ће изабрати једног од шест приватизационих саветника, колико се пријавило на јавни позив.
- Надам се да ћемо одмах након тога кренути у припрему документације и припрему стратегије на који начин да се приђе евентуалној концесији аеродрома. Ми ћемо то урадити из једног простог разлога: желимо да добијемо партнера који има искуство у управљању аеродромима како би још више унапредио његово пословање. Наравно, треба нам и партнер који има новац и са којим можемо унапредити инфраструктуру аеродрома, евентуално да можемо изградити још један терминал, нове паркинге, хотел - каже Мали. На питање зашто се иде на концесију када је Аеродром профитавилан, Мали каже да домаћа компанија једноставно нема довољно средстава да изгради све што је потребно у наредне три године.
- Ми немамо времена да чекамо. Имамо сада већ скоро око 5 милиона путника, Ер Србија расте и хоћемо да дуплирамо број путника који она превози у наредних пет година. Немамо времена да аердром инвестира из свог текућег профита 10, 20 милиона евра годишње, нама треба рецимо 300 милиона да се прошире капацитети а да онда из профита неко наредних година враћа себи инвестицију -објашњава он.
Са арапским партнерима Влада Србије разговара и око преузимања Јат технике. Реч је о компанији СР Technics, једној од највећих у тој области на свету, а чији је власник Мубадала.
- Наша жеља је да они део свог посла или можда и чак и цео свој посао пребаце овде у Србију и то вам је управо као и прича о могућој концесији аеродрома -- све су то последице и дешавања настала на бази Ер Србије. Да нема Ер Србије, њених планова, тог полета, можда нико не би разговарао о Јат Техници - закључио је Синиша Мали.
|