АРХИВА
| АРХИВА ТЕКУЋА ГОДИНА
|
19.04.2016.
ПАНЧЕВАЧКА ФАБРИКА ЂУБРИВА ЧЕКА СТРАТЕШКОГ ПАРТНЕРА, АЗОТАРА МЕЂУ ЧЕТИРИ КУПЦА
М. Л. Јанковић | 19. април 2016. 07:23 | Коментара: 0
Заинтересовани Мађари, Немци, Италијани и Руси. Бољем пословању погодоваће и још једно снижење цене гаса
ПАНЧЕВАЧКУ фабрику азотног ђубрива "меркају" Мађари, Италијани, Немци и Руси, каже Душан Бајатовић, директор "Србијагаса". "Азотара" која је у већинском власништву "Србијагаса" чека стратешког парнера "очишћена" од дугова, што ће додатно олакшати проналазак стратешког партнера. Бољем пословању погодоваће и још једно снижење цене гаса, које је Бајатовић најавио у наредна три месеца.
Фабрици би, мисли директор "Србијагаса", највише одговарао модел докапитализације, који би најбоље било да се заврши до 2018. године.
- "Азотара" није у процесу реструктурирања и моћи ће сама да ради наредне две године - каже Бајатовић. - До тада би ипак требало наћи стратешког партнера, како би се инвестирало у производњу. Вредност имовине "Азотаре" је 120 милиона евра. Нама би највише одговарало да добијемо партнера који не мора да купи целу фабрику већ да уложи свеж капитал у производњу. Ко год да уложи, наићи ће на фабрику са сређеним финансијским билансом, у којем су плате редовне и нема спискова за отказ.
Појефтињење гаса, које у укупном производу азотног ђубрива учествује са 65 одсто од цене, може да се очекује у наредном кварталу, додаје Бајатовић и каже да Србија због "Азотаре" има годишњу уштеду од 40 до 70 милиона евра.
Према плану реорганизације, од "Азотаре" је одвојена "Лука", која ће трајно остати у државном власништву.
- Промет "Луке" је око милион евра од претовара робе - каже Миљан Ђурковић, заменик директора "Азотаре". - Она служи и нашој фабрици, али и "Петрохемији" и панчевачкој рафинерији, а може да продаје услуге и приватним фирмама, па је могуће да се још додатно повећа промет. Већ сада смо у фази реализаицје пројекта за железнички контејнерски претовар, које наша предузећа остварују у сарадњи са иностраним партнером чије власништво је мешовито, а чине га железнице Немачке, Аустрије и Словеније са више од 70 одсто.
"Лука" би додатно могла да се користи и ако дође до иградње ЛНГ терминала
ИНВЕСТИЦИЈА
ПЛАН реструктирања предузећа подразумева и инвестиције у фабрику од укупно 90 милиона евра. До сада је искоришћено 20 милиона евра за погон КАН. Ове године је планирана производња у "Азотари" око 250.000 тона готових производа, а за наредну годину планира се 400.000 тона. Када цео инвестициони циклус буде завршен, план предвиђа годишњу прозводњу од милион тона свих врста ђубрива, азотних и комплексних. |