АРХИВА
| АРХИВА ТЕКУЋА ГОДИНА
|
04.05.2016.
"ЕР СРБИЈА" ОСТВАРИЛА ПРОФИТ ОД 3,9 МИЛИОНА ЕВРА
Блиц | 04. 05. 2016 - 17:53х | Коментара: 14
"Ер Србија", национална авио-компанија Републике Србије, остварила је нето профит у износу од 3,9 милиона евра у својој другој пуној години пословања, премашујући профит из претходне године од 2,7 милиона евра за 44 процента.
Фото: О. Бунић / РАС Србија Дане Кондић, генерални директор Ер Србије
Авио-компанија је у 2015. години забележила укупне приходе у износу од 305 милиона евра, што представља повећање од 16 процената у односу на 2014. годину, пре свега, као резултат значајног раста броја путника.
Ови резултати су остварени захваљујући расту кључних оперативних показатеља авио-компаније, у које спада капацитет мреже линија, који је увећан за 6 процената и у 2015. години је износио 3,65 милијарди АСК (производ расположивих седишта и броја путника), као и број обављених летова, који је увећан за осам процената и на крају године је износио 32.384.
Уз то је остварен и раст од 11 процената у односу на претходну годину у броју превезених путника, који је у 2015. години износио 2,55 милиона, и повећана је искоришћеност капацитета за превоз путника (лоад фактор), мера која показује однос попуњених у односу на укупан број седишта, која је у 2015. години износила 71 процентни поен, у односу на 67 процентних поена у претходној години.
Код-шер партнерства Ер Србије су у 2015. години допринела 21,5 милиона евра, што је резултат развоја постојећих споразума и остварења нове сарадње са авио-компанијама Ејџиан ерлајнс, Ер Балтик, Ер Чајна, Ер Еуропа и ЛОТ Полиш ерлајнс.
Независну ревизију финансијских извештаја Ер Србије је обавио КПМГ у складу са Међународним стандардима ревизије.
Дане Кондић, генерални директор Ер Србије, је овим поводом изјавио: "Повећање прихода и профита које смо остварили представљају значајно достигнуће и директан су резултат наше непоколебљиве усредсређености на смањење трошкова, повећање продуктивности и развој наше понуде производа и услуга. Такође смо стално били усмерени на унапређење продаје и на комерцијални учинак, а пажњу смо посветили и управљању приходима."
"Прошле године смо консолидовали и проширили нашу мрежу у Европи, а сада смо у позицији да је ширимо по осталим регионима, као и преко Атлантика. Наша је стратегија за 2016. годину да још више учврстимо мрежу линија користећи се позицијом Београда као капије Балкана и преузмеморегионалне токове саобраћаја ка Сједињеним Државама."
Фото: В. Лалић / РАС Србија Синиша Мали
Синиша Мали, председник Надзорног одбора Ер Србије, је изјавио: "Одлични финансијски резултати Ер Србије у 2015. години су јасан и пријатан знак да је њено пословање све успешнијеи да стратегијом коју примењује остварује кључне комерцијалне циљеве."
"Уз подршку акционара, Ер Србија ће овог лета проширити своју мрежу на пет нових тржишта, у које спада и Њујорк, чиме ће се отворити врата даљег раста, повећати препознатљивост бренда Србије и поставити темељи за још већи допринос авио-компаније развоју националне привреде у 2016. години."
"Наставак експанзије Ер Србије је у 2015. години створио могућност за отварање бројних радних места, при чему је авио-компанија примила 400 нових запослених и повећала укупан број запослених у оквиру Ер Србија групе, укључујући и зависна предузећа Ер Србија кетеринг и Ер Србија граунд сервисиз, на 2.450," додао је Мали.
"Током прошле године су конкурси за запошљавање кабинског особља привукли укупно 6.400 кандидата, највећи број пријављених у историји националног авио-превозника, што је доказ великог угледа који авио-компанија ужива као послодавац."
Џејмс Хоган, потпредседник Надзорног одбора Ер Србије, и председник и генерални директор авио-компаније Етихад ервејз, је рекао: "Радује нас континуирани успех Ер Србије у спровођењу процеса реструктурирања и јачања комерцијалних аспеката пословања."
"Тај успех је доказ стратешког партнерства на делу. Ер Србија је остварила изузетан напредак на путу ка одрживој профитабилности. Европско тржиште је веома конкурентно, а сталним улагањимау производ и услуге авио-компанија је развила убедљиву понуду за европске путнике."
|