АРХИВА
| АРХИВА ТЕКУЋА ГОДИНА
|
24.05.2016.
Французи Србији:СРЕДИТЕ ПАПИРЕ, КУПУЈЕМО ЗАСТАВУ
Крагујевац -- Французи не само да желе да наставе сарадњу са ИНПРО-ом него већ дуже хоће да купе ту фабрику и да задрже око 200 радника, пише Данас.
ИЗВОР: ДАНАС УТОРАК, 24.05.2016.
(Фото: Thinkstock.com)
Након апела Синдиката и запослених у Застави ИНПРО, надлежнима у Србији обратио се генерални директор француске компаније Тригано Мишел Фреш, који је од премијера Александра Вучића, пише лист Данас, затражио да Влада створи услове за приватизацију ИНПРО-а, како би Французи могли да преузму ту фабрику и наставе производњу аутомобилских приколица за светска тржишта.
Застава ИНПРО послује у оквиру Групе Застава возила којој је, упркос чињеници да је међу 17 српских фабрика од стратешког значаја за домаћу привреду, заштита од потраживања поверилаца укинута још крајем прошле године, али у којој стечајни поступак још није покренут. Отуда су Група Застава и њена кључна предузећа: Застава камиони, Застава специјални аутомобили у Сомбору, те Застава ИНПРО већ месецима у недефинисаном статусу.
За разлику од Заставе камиона у којој већ одавно нема никакве производње и где повериоци такво стање користе за наплату својих потраживања багателном распродајом имовине "камионџија", Застава ИНПРО ради "пуном паром", углавном за извоз, односно за Тригано, са којим више него успешно сарађује већ 12 година, и којој испоручује комплетне, али и аутомобилске приколице у расклопљеном стању, које се, потом, склапају у Триганоовим погонима у Лавалу.
Од почетка године до ових дана, крагујевачка фабрика је француском партнеру испоручила приколице у вредности од око 2,5 милиона евра.
Французи не само да желе да наставе ту сарадњу, него већ дуже најављују преузимање ИНПРО-а и око 200 радника те фабрике, ангажованих у производњи приколица. Невоља је, међутим, што је ИНПРО и даље у недефинисаном статусу, који ће, највероватније, бити решен крајем месеца. То, међутим, не значи да ће ИНПРО бити спреман за приватизацију.
Јер, то предузеће, од Фијатовог преузимања имовине у некадашњој Фабрици аутомобила почетком 2010, послује у изнајмљеном погону Заставе оружја. Влада Србије је лане усвојила закључак којим се тај погон даје у власништво ИНПРО-у, док је требало да оружари, на име уступања те некретнине, добију три милиона евра за куповину савремене опреме и изградњу нове хале. Тај закључак Владе до сада није реализован, те ИНПРО и даље нема свој производно-пословни простор.
Триганоу, међутим, ни то не смета, већ тражи да у Крагујевцу купи празан пословни простор у којим би наставио производњу прикључних возила. Французи већ дуже "меркају" некадашњу Фабрику крупних ланаца фирме Метал системи у којој је, у августу прошле године, проглашен банкрот, али чија имовина још увек, колико је познато, није процењена, нити се зна да ли ће се Метал системи продавати као правно лице или у деловима.
Да ли ће домаћа привреда, уколико држава и њене институције наставе да се индолентно понашају, остати без још једног производног програма, девизних прихода и неколико стотина радних места у Крагујевцу.
|