АРХИВА
| АРХИВА ТЕКУЋА ГОДИНА
|
20.04.2017.
Након критика дела јавности на образовне пакете Министарства просвете и Инцест траума центра: МИНИСТАРСТВО КОРИГУЈЕ ОСПОРЕНЕ ПУБЛИКАЦИЈЕ О СЕКСУАЛНОМ НАСИЉУДруштво
* Образовни пакети су данима на удару критика дела јавности, која тврди да се њима на мала врата уводи сексуално образовање у обданишта и школе
Под притиском дела јавности Министарство просвете одлучило је да повуче из употребе образовне пакете за учење о теми сексуалног насиља над децом, који су раније прослеђени предшколским установама, основним и средњим школама.
Пише: В. Андрић Београд 20. април 2017. 11:45
"Након анализе материјала од стране стручних служби Министарства донет је закључак да се образовни пакети коригују како би се прилагодили узрасту деце и култури и традицији народа који живе на територији Србије. Након тога, образовни пакети ће бити прослеђени школама као помоћно средство припреме за рад са децом", речено је Данасу у Министарству просвете.
Образовни пакети су данима на удару критика дела јавности, која тврди да се њима на мала врата уводи сексуално образовање у обданишта и школе, праћено подстрекивањем деце на хомосексуалне односе, да су садржаји образовних пакета непримерени узрасту деце и ученика, супротни нашој традицији, да задиру у породичне односе...
Посебно је апострофиран део из приручника за предшколске установе, намењен деци од три до пет година, у којем се, по мишљењу критичара, појам додиривања користи првенствено у сексуалном смислу. Споран је и део приручника за ученике основних и средњих школа који носи назив "Све што сте одувек желели да сазнате о сексуалности, а нисте имали прилике да питате", у којем се објашњава шта је и како се користи женски кондом, да ли је мастурбација штетна, какав је осећај при оргазму, описује се француски пољубац, шта је орални и анални секс... Критичари негодују што се теме које немају везе са сексуалним насиљем налазе у овој публикацији, док аутори објашњавају да је поменуто поглавље настало на препоруку наставница биологије, а да су најчешће постављена питања прикупљена од ученика и ученица седмог и осмог разреда.
Образовни пакети су настали као производ прве Националне студије о друштвеном проблему сексуалног злостављања деце у нашој земљи, рађене током школске 2014/2015. године. Она је показала веома забрињавајуће податке да на узрасту од 10 до 18 година у сваком школском одељењу у Србији постоје четири детета која су преживела одређени вид сексуалног насиља, а да од две трећине деце која испричају одраслима шта им се догодило, више од половине одраслих не предузме ништа.
Наш лист је неколико пута покушао да нађе саговорнике у Министарству просвете и Инцест траума центру, који су заједнички припремили образовне пакете, али нико није био расположен за разговор.
Уместо тога из Министарства нам је прослеђен одговор у којем се, поред информације да ће образовни пакети бити кориговани, наводи да смо сведоци разних облика насиља над децом, инцеста, педофилије, све већег броја малолетничких трудноћа, прекида трудноћа са трајним последицама, те да се кад се говори о образовним пакетима мора имати у виду важност њиховог циља, а то је превенција и заштита деце од насиља.
"Образовни пакети које је Група за заштиту од насиља и дискриминације проследила школама представљају предлог помоћног материјала за рад наставника и васпитача. Реч је о материјалима који су присутни у европским образовним системима, и утемељени су у све оно што је Република Србија потврдила потписивањем Конвенције Савета Европе о заштити деце од сексуалног искоришћавања деце, и што је преузела као обавезу на основу одредби 'Ланзарот' конвенције", наводе у Министарству просвете.
УСПРС: Непримерен поступак
Јуче се саопштењем огласила и Унија синдиката просветних радника, која тврди да је увођење сексуалног васпитања под видом борбе против сексуалног насиља непримерен поступак Министарства просвете. Унија је затражила хитно уклањање образовних пакета из нашег школског система и отварање јавне расправе у коју ће бити укључени синдикати, Национални просветни савет и појединци који се овом темом баве.
|