АРХИВА
| АРХИВА ТЕКУЋА ГОДИНА
|
11.08.2018.
НОВОСТИСрпска предузећа: ЗАШТО НЕМА МЕСТА ЗА ДОМАЋЕ ФИРМЕ?
С. БУЛАТОВИЋ | 11. август 2018. 13:10 | Коментара: 3
"Планум" и "Путеви Ужице" тек спремају одговор на наводе министарке. Санацију Уб - Лајковац завришће кинеско-азербејџански конзорцијум
Фото Танјуг
СПОРНУ деоницу од Уба до Лајковца, на Коридору 11, уместо домаћих градитеља, завршиће кинеско-азербејџански конзорцијум компанија "Шендонг хај спид група" и "Азвирт". Министарка грађевине Зорана Михајловић је недавно изјавила да су домаћи "Планум" и "Путеви Ужице" одбили да раде санацију 4,5 од укупно 12,5 километара, да су склоњени са градилишта и да им је наплаћена гаранција од око 340 милиона динара. Домаћи неимари у петак нису били расположени за изјаве, али кажу да и они спремају одговор.
"Планум", пошто им је Министарство активирало гаранцију, најављује тужбу. Ово домаће предузеће, које недавно прославило 70 година рада, тренутно више није ангажовано ни на једној деоници у Србији.
- Нема места за српске фирме - био је кратак коментар и Василија Матића, директора "Путева Ужице".
Афера око лоше урађене деонице од Уба до Лајковца, иначе прве завршене на будућем Коридору 11, почела је у новембру прошле године. Тај део пута није ни био пуштен у саобраћај, јер није био повезан са другим деоницама. "Путеви Србије" су у априлу прошле године у извештају утврдили бројна оштећења на површини коловоза, констатоване су пукотине на асфалту од по три центиметра, улегнућа испред и иза мостова, као и беле флеке на асфалтном застору на мостовима. Због тога је ово предузеће тражило од "Коридора" да израде пројекат санације ове деонице, а "Коридори" су за то у јуну ангажовали Саобраћајни институт ЦИП.
Извођачи радова "Планум" и "Путеви Ужице" су тврдили да је проблем настао због лошег пројекта, а да су они радили како треба. И почетни пројекат је радио ЦИП, па је то вероватно разлог што нису били спремни да раде санацију по истим упутствима.
Инжењери из ЦИП-а су лане утврдили да пукотине иду кроз цео асфалтни слој, као и да су настале на дну слојева ауто-пута. Оценили су и да је главни узрок оштећења слој дробљеног камена и насип од глине који се налазе на дубини од 87 до 100 центиметара. Само после прегледа деоница ауто-пута на које су указали "Путеви Србије" предложено је да се санира 2.620 метара коловоза, а процењено је да би за то било потребно око 580 милиона динара. ЦИП је предложио санацију још 1.995 метара ауто-пута, а оквирна процена је да би поправке укупно коштале 1,069 милијарди динара!
ПЉУШТАЛЕ ПРИЈАВЕ
МИНИСТАРСТВО грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре поднело је у новембру прошле године кривичну пријаву Тужилаштву за организовани криминал против 14 одговорних лица на челу са бившим министром Милутином Мркоњићем. Пријаве су поднете против директора грађевинских предузећа - ПзП "Београд" Боре Јелића, АС "Путеви Ужице" Милана Бојовића и Ратомира Тодоровића директора АД "Планум". На списку осумњичених су и инжењери из Института за путеве, "Коридора Србије" и Саобраћајног института ЦИП који су били ангажовани као надзорни орган и требало је да укажу на пропусте и коришћење неадекватног материјала.
|